Dag 1

Presentera sig själv:

Jag heter Sharon Melody och är mamma till världens underbaraste sonen ever vid namn Lionel Danniel som fyllde 4 år 11 juni :D ! Just nu så jobbar jag men ska börja plugga 9:e augusti. Jag bor hemma med min underbara familj och har inte bråttom alls o flytta hemifrån. Intee änn iallafall, känner att jag vill plugga klart min utbildning först sen därefter när allt e stadigt. Jag har pojkvän sedan 1 år o 2 månader tillbaka, han heter Admir och vi har gått i samma grundskola/gymnasium men aldrig hälsat på varandra (?) Men de började gnistra för typ lite mindre än 2 år sen :) Jag har då en lillebror som heter Robin som är 2 år yngre, vi är ganska nära o kommer överens (kanske inte varje dag:P)

Jaha vad kan man mer säga. Jag gick på teater när jag va liten i  6 år. Sen så blev det basket, spelade i solna vikings. Men de va inte riktigt min grej utan dans va min grej. Min första dans som jag dansade till va framför min mamma pappa och mina farbröder när jag va 3-4 år till MJ. Enda sen dess har jag alltid underhållit min familj o mina släktingar. Dansade först här i området när jag gick i grundskolan. Sen började jag hos Melpo i Hagalund när hon precis hade startat dancehall kursen. De va väll 2003 om jag minns rätt. Körde varje kväll oxå i Qlan (fritidsgård) i bergshamra i flera timmar med mina vänner.

Men sen fick jag den 11 juni 2007 gudsgåva, min son och sen dess har jag inte dansat dancehall/hiphop. Men började lite smått med samba 2009, och nu i våras trumsolo. Men nu är jag sugen på börja thaiboxning!!. Nu till hösten ska jag gå på socionomprogrammet, förmodligen med inriktningen socialpedagogik. Sedan vill jag jobba med utsatta barn i familjerelationer och sådär och unga flickor som tar fel väg. Mycket jobbiga grejer som tar på en, men tycker om utmaningar och jag vill verkligen göra en skillnad i folks liv, på riktigt. De va lite fakta om mig dåra, om ni undrar över nått så e de ba o fråga :) Godnatt!

 


Kommentarer
Postat av: Paulina

Hej! Vill börja med att att säga att jag är väldigt imponerad av dig som hanterar rollen som ung mamma och även så verkar du vara en tjej med fötterna på jorden:) Grattis till utbildningen, har också funderat på att plugga ngt liknande men har nog inte tillräckligt bra betyg för att komma in:( tänkte bara fråga vart ska du plugga och hur kom du in, sökte du bara eller har du varit tvungen att plugga upp betygen på komvux eller liknande? Hoppas du får en fin sommar:)

2011-07-07 @ 09:00:13
Postat av: Anonym

Taack såmycke :)

Jaag kommer plugga i solna. Det du kan göra e o gå på omvårdnadsprogrammet inriktning psykiatri för o förbättra dina betyg. Sen så direkt söka till socionomprogramet :)Tack detsamma :)

2011-07-09 @ 19:52:50
URL: http://itsasthing.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0