Grov öga

Tjaa! Vill börja med att den hära veckan har inte startat bra alls! Igår det som hände Lionel, o i lördas så hade han ramlat när han busade i hallen och slog i bakhuvet o fick en bula. Och imorse så försov jag mig men som tur va så ringde min beby upp och körde oss till dagiset. Förklarade lite om vad som hade hänt till personalen på daycare så dem kan hålla lite koll på sötnosen. Kommer hem och ska försöka ringa in till folktandvården och tar mig nästan en timma tills jag får tag i nån o bokar en tid. Fick tid kl 13.00 så de va great.
Tappar min lur bland allt disk får panik o rycker ur den och vad händer dåå BAAAM tappar den på marken. Tänkte för mig sj heeerråå sharon ingen lur. Men den funkar, bhuu tur det! Sen efter de så ringde jag till försäkringskassan, och fick höra de jag INTE ville höra. Sen när jag ska till dagiset för o hämta gullungen va händer dåå, joo sharon snubblar och landar snett på höften precis utanför porten. Huur fam lyckas man ramla på sommaren?! Vågar fan knappt gå ut eller göra nått nu, vad fan kommer hända mer??! När vi sitter på bussen jag o Lio till tandläkaren såå självklart har dem spärrat alla vägar typ i solna för de match ikväll. Braa så vi fick stressa dit men hann i tid endå.
Lionel va så lydig och duktig när läkaren kollade till hans tand. Och han sa att just nu går de inte o göra så mycke åt det, jag ska ba göra rent den och se till att han äter mjuka rätter. Annars kan den lossna, men de som va tur va att läkaren sa att hade jag inte vart så noga med o borsta hans tänder så skulle nog hans tänder va svaga och den skulle ha lossnat. Men bokade in en tid om 2 veckor för o göra kontroll undersökning och röntga. Och om den har blivit infekterat så måste dem rycka ut den. Men de e okej, läkaren sa att barn i 4-5 års ålder tappar deras mjölktänder speciellt framtänderna och lio fyller ju 4 nu på lördag. Han fick två klistermärken och en ny tandborste när vi vart klara :) Åkte hem och tog med filt o saft o mellanmål och vi satte oss ute här i plaskis.
Lionel sprang runt o lekte medans jag låg där och typ dog av värmen. Satt där i 2 timmar och nu är vi hemma.
.
.
Min duktiga pojk <3
.
.
.
Kraaalliiig :)
.
Ska ta o laga mat strax sen vila. byeeee

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0